top of page

PUT U ŠKOTSKU 2022. ARRAN, SPRINGBANK, GLEN SCOTIA

Tekst i fotografije su djelo @whiskyaudiophile-a. (Instagram: @whiskyaudiophile). Za sva dodatna pitanja, slobodno mu se obratite preko Instagrama, porukom u komentarima ili na naš emial.

Podijelio bih dojmove sa svojeg putovanja u obećanu zemlju iz 8. mjeseca 2022. godine.

Bio sam smješten u Glasgowu, i putovanje se podijelilo na dva dijela zbog poslovnih obveza između.

Prvi dio, posjetio sam dvije destilerije i bar:

The Pot Still

Fenomenalan bar, sa ogromnom ponudom viskija. Uzeo 3 drama po svom ukusu, toče 35 ml po dramu tako da je bilo dosta uzeti i sampleove za doma, i izguštati se u baru. Nije se baš dalo komentirati s konobarima jer im je konstantno netko naručivao nešto, dobra atmosfera, dobar ugođaj, svakako bi preporučio svakome tko se nađe u Glasgowu da svrati na koji dram.

Destilerija #1: Clydeside

Jedna nova destilerija u Glasgowu, nalazi se tik uz rijeku i izgrađena je uz prekrasan toranj koji je stariji od 100 godina, i na povijesnom mjestu Queen’s Dock, preko kojeg su se

razvozile na milijune litara blendova u davnini. Jako moderna destilerija, mladi vodič koji je znao odgovoriti na konkretnija pitanja. Samnom je bilo još cca 18 ljudi, a 14 ih je došlo zajedno i nisu baš znali išta o viskiju (pa je bilo i svakakvih pitanja poput: If there is single malt, is there double malt also?). Za prvu viski turu u životu sam mislio da je oke, ništa spektakularno, lijepo za vidjet, popili smo te njihove mlade viskije (i newmake također) i dobili smo čašu za uzeti kao uspomenu.

Destilerija #2: Auchentoshan

Nakon ove ture, tek sam tad shvatio koliko je Clydeside zapravo bila razočaravajuća. Osim

što je destilerija jako lijepa izvana, vodič je bio stariji čovjek koji je bio pregenijalan, šalio se sa svima, otvarao nam doslovno sve što se moglo fizički otvoriti u destileriji, puno efektnije je bilo vidjeti sve u ovoj destileriji nego u prethodnoj. Cijeli tim koji je bio prisutan u destileriji je super, sa svima se dalo popričati, našaliti, a i popiti. Probali smo u sklopu ture njihova 2 najjeftinija viskija, a kasnije u baru je konobar točio ostatak ponude i dao mi je naslijepo njihov 18yo i 21yo da kažem koji mi je bolji i tako sam s njim pričao i jako je ugodno društvo bilo. Kad je došlo vrijeme da idem i da platim što sam popio u baru, samo je odmahnuo rukom i reko da nisam ništa dužan. Prekrasno iskustvo, iako im je viski prosječan nažalost, destileriju se itekako isplati vidjeti.

Nakon uspješno obavljenih poslovnih obaveza, prijatelj Fran doletio je iz Švicarske, iznajmili smo auto i krenuli u pustolovinu:

Put prema Campbeltownu iz Glasgowa autom je toliko lijep da smo morali u par navrata stati i malo naslikavati predivan krajolik.

Što se tiče Campbeltowna, prvo i osnovno, smještaj Earadale dobiva apsolutne preporuke za bilo koga tko se tamo uputi! Predivan mali smještaj, uključen doručak (scottish breakfast svježe napravljen, i sve ostalo što možete zamisliti za doručak imaju dostupno za jest). Za 577 kn/noć (oko 75 eura) za dvije osobe, mi smo ostali oduševljeni.

A sada na finije stvari…

Destilerija #3: Springbank

Više ljudi je za Springbank reklo da je to živući muzej i jedno nezaboravno iskustvo za ići na

turu, i moram se složiti s tom izjavom. Prekrasna destilerija, proživljavanje velike povijesti i nevjerojatan pogon za proizvodnju viskija. Sve je old school, sve se piše na papir ili na ploču s kredom, ništa nije off limits za vidjeti i slikati, vodič je bio super. Dobije se čaša i sample za doma, te ti natoče jedan viski po tvom izboru na turi (SB10, HB10 ili Longrow Peated), i sve to za najjeftiniju turu koju sam platio na putu, 10 funti. Dodajte tom i nevjerojatne cijene njihovih izdanja u shopu (npr SB 18yo 110 funti). Odlična, odlična destilerija i tura, 10/10.

Destilerija #4: Glen Scotia

Meni jako drag single malt, pa reko zašto nebi otišao na turu i tasting kod njih. Ovo je industrijsko postrojenje, kao da ste ušli u neku tvornicu. Vodič je bio dobar, on je imao najteži škotski naglasak od svih destilerijskih vodiča, ali većinom je bio razumljiv. Imali smo priliku u dva navrata na turi probat newmake, i to jednom direkt iz svježe napunjene bačve, što je bilo fora. Jako zanimljiva tura za bilo koga tko voli Glen Scotiu. Što se tiče tastinga, uzeli smo limited edition distillery exclusive tasting, i moram priznat da nisam očekivao preposebne viskije. Međutim, dobili smo fenomenalne boce, single caskove od 20-23 godine starosti, za sasvim razumnu cijenu od 35 funti. Sve te boce koštaju između 250 i 300 funti, i viskiji su odlični. Cijene u shopu nisu baš bajne, tak da sam ja preskočio išta kupiti (18yo 115 funti, 25yo 500 funti).

Idući dan prelazimo trajektom na otok Arran. Ako ćete planirat ići na Arran, obavezno uzmite rent-a-car i uzmite si jedno noćenje na otoku (da imate 2 dana za razgledati). Otok je čarobno lijep, od Broderick dvorca i vrta, preko King’s Caves staze, pa sve do Lochranze. Mi smo nažalost bili samo jedan dan (8:00-19:20 aktivne žurbe po otoku). Na otoku su dvije sestrinske destilerije:

Destilerija #5: Lagg

Jedna od najnovijih škotskih destilerija, čije prvo izdanje se napeto čekalo tih dana.

Modernistički uređena destilerija, sa lijepo vođenom turom. Imaju ogroman gift shop, koji još nažalost nije imao ijedno izdanje Lagga, nego su samo prodavali određene boce peated Arrana. Na turi imate priliku probati njihov newmake, koji je meni jako dobro sjeo za peated newmake. Dobije se čaša sa logom Lagga.

Destilerija #6: Arran

Mislio sam da ću se zasititi turama i posjetima destilerijama nakon nekog broja, ali Arran me u potpunosti oduševio. Prekrasna lokacija destilerije, jako lijepe zgradice i postrojenje, a vodič nam je bila starija žena koja bez problema osvaja nagradu za najsimpatičnijeg vodiča od svih destilerija koje sam bio. Jako karizmatična, happy positive osoba koja je znala zavidnu količinu konkretnijih informacija, i znala je bez problema odgovoriti na sva pitanja. Na turi se dobije čaša, i probaa se Arran 10 i Arran Gold liqeur. Odličan ambijent, i Arran od mene ima sve preporuke za posjetiti!

Zadnji dan prije leta za Zagreb, posjetili smo destileriju relativno blizu Glasgowa, i SMWS klub u Glasgowu.

SMWS klub

Mogu ući članovi SMWS-a, i doima se jako ekskluzivo sve. Beskonačno SWMS boca svuda oko vas, posjednu vas za stol i naručujete što god poželite. Hrana je također ukusna, čak i cjenovno pristupačna, ali viskiji su ipak bili glavna stvar. Svim članovima SMWS-a koji se zapute u Glasgow, preporuke!

Destilerija #7: Glengoyne

Možda sam ja imao prevelika očekivanja za ovu turu i destileriju, a možda sam naletio i na

lošijeg vodiča. Tura je bila dosta nezanimljiva, vodič je bio dosta monoton, kao da mu se nije dalo voditi turu. Na samoj turi unutar postrojenja nema slikanja zbog sigurnosnih razloga. Najskuplja tura na mojem putu (18 funti). Na turi se dobije njihov 12yo i 18yo za probati. Destileriju je fora za vidjeti, ali čak bih preporučio da ju samo izvana dođete pogledati i posjetiti njihov shop. Ako ste novi u svijetu viskija i nikad niste bili u destileriji, čak bi mogao i preporučiti ovu destileriju, jer će vas provesti kroz cijeli proces izrade viskija i to će vam biti glavni fokus na turi.

Ukupni rang destilerija (ukupni dojam po svim faktorima):

#1 Springbank

#2 Arran

#3 Auchentoshan

#4 Glen Scotia

#5 Lagg

#6 Glengoyne

#7 Clydeside

I tako je završio moj prvi (definitivno ne i zadnji) put u Škotsku. Predivna zemlja, predivni ljudi, i sad povratak u realnost.

Do idućeg puta… Živjeli!

Ovaj članak nije sponzoriran i odražava mišljenje od @whiskyaudiophile-a Ukoliko je nešto krivo navedeno, molilm Vas da ga kontaktirate putem Instagrama ili dolje u komentarima.